poniedziałek, 16 marca 2015

PCTK odcinek #01/2015 - Macbook Air 13,3 cala

Macbook Air – wstęp

Powszechnie wiadomo, że jestem fanem ciepłej szarlotki z bitą śmietaną, kompotu 
z suszu jabłkowego i... sprzętu z nadgryzionym jabłuszkiem ;)
We wszelkich produktach firmy Apple podoba mi się filozofia działania, integralność „ekosystemu” oraz prostota! obsługi i użytkowania. Kolejną zaletą jest to, że sprzęty z jabłuszkiem są po prostu ładne :) (przynajmniej dla mnie)
Wadą jest niestety kwota jaką przyjdzie nam zapłacić za święty spokój, jakość wykonania oraz piękny, ponadczasowy wygląd...

Macbook Air – mój świadomy wybór

Swojego Macbook`a Air kupiłem jako uzupełnienie całego systemu iOS i OS X. Dość długo wahałem się pomiędzy ekranem 11,6” i 13,3”, a co za tym idzie rozmiarem całego laptopa.
Różnice nie są kolosalne – po ok. 2,5 cm na wysokości i szerokości Macbooka, ale jednak...
Po wielu dniach spędzonych na lekturze opisu użytkowników, forach internetowych i po wizycie w salonie (musiałem zobaczyć to cacko na żywo) wybrałem model 13,3”.
Przeanalizowałem swoje potrzeby i dlatego też wybór padł na akurat na taki oto model - procesor i5, 8 GB RAM-u i dysk SSD 128 GB. Gratis otrzymałem przydatną kartę Transcend JetDrive 128 GB.
Sprzęt chodzi płynnie i szybko, a z uśpienia „wstaje” w dwie sekundy. Przyzwoite parametry, szybki dysk SSD to nie wszystko. Kluczową rolę odgrywa oczywiście odpowiednio zoptymalizowany system OS X. Osobną historią jest gładzik Multi-Touch. Za każdym razem, gdy używałem laptopa innych firm niezbędnym narzędziem była dla mnie myszka. Bez niej ani rusz. W przypadku Macbook Air`a jest ona zupełnie zbędnym gadżetem. Nie da się tego opisać słowami, ale gładzik chodzi po prostu rewelacyjnie i intuicyjnie. To naprawdę działa! Będziesz drogi użytkowniku mile zaskoczony precyzją i walorami użytkowymi Multi-Toucha od firmy Apple.
Zdecydowałem się ponadto dopłacić do pamięci RAM (najtańsza wersja ma jej 4 GB), ponieważ późniejsza wymiana i rozbudowa nie jest możliwa. Chciałbym, aby mój Macbook pozostał ze mną przez kilka najbliższych lat, wiec warto zainwestować te dodatkowe kilkaset złotych. Wziąłem pod uwagę także (a może przede wszystkim) proporcje i wielkość ekranu, co w moim przypadku zaowocowało - zajabłkowało - ;) wyborem większego sprzętu - 13,3 cala. Wiem, że rzadko będę go nosił w plecaku czy torbie, a częściej będzie jeździł ze mną w aucie lub towarzyszył mi w samolocie. Ponadto proporcje ekranu są zdecydowanie lepsze (porównując do wersji 11,6 cala) w kwestii przeglądania i dostosowywania wykonanych w podróży fotek. Dokładnie rzecz ujmując rozdzielczość 13,3 calowego ekranu, to 1440x900, a 11,6 calowego, to 1366x768. Kluczową dla mnie kwestią w tym przypadku jest nie szerokość ekranu, lecz jego wysokość.


Macbook Air – dla kogo i po co taki sprzęt

Macbook Air stanowić będzie doskonałe uzupełnienie ekosystemu firmy Apple. Obojętnie, który model wybierając – czy 11 czy 13 cali musimy wziąć pod uwagę fakt, że ze względu na rozmiar ekranu nie są to sprzęty, które powinny stanowić nasze główne źródło radości, a jedynie pomocniczy sprzęt. Ale to oczywiście kwestia indywidualnego podejścia każdego z nas.
A więc dla kogo?
W moim konkretnie przypadku cel zakupu był jasno określony. Potrzebuję tego pięknego maleństwa, aby w czasie naszych podróży móc zrzucić wykonane fotki, przejrzeć je i ewentualnie podzielić się nimi „na gorąco” publikując je na naszym blogu lub Facebooku. Czasami także służyć ma jako przenośny odtwarzacz filmów 
i muzyki, gdy jesteśmy w naszym domku w Bieszczadach. Po kilkunastu dniach użytkowania okazało się także, że miło przegląda się na nim internet i czyta maile, więc iMaca 27” uruchamiam jedynie wtedy, gdy mam potrzebę wykonania cięższych zadań – Lightroom, iPhoto lub modyfikacja treści na naszej stronie www.
Z posiadania Macbooka zadowoleni będą także Ci, którzy: redagują teksty, dużo podróżują, lubią gadżety, jak również Ci którzy mają potrzebę pracy i/lub rozrywki trzymając laptopa w pozycji półleżącej... ;) 
Ważną zaletą prócz małej wagi i wymiarów urządzenia (plus doskonałej jakości wykonanie) jest także czas pracy na baterii, który wg producenta wynosi od 9 do 12 godzin i nie jest przesadzony. Macbook rzeczywiście jest w stanie wytrzymać zakładany czas pracy.
Macbook Air - czy warto?

Podsumowując przedstawiłem zalety Macbooka, które zadecydowały, że stałem się jego użytkownikiem. 
A właściwie współużytkownikiem, bo Małgosia zakochała się w nim bez reszty.
Dla mnie jedyną wadą jest mocno wygórowana cena. No cóż...
Krótko mówiąc, jeżeli potrzebujesz mobilnego urządzenia wysokiej jakości i jeśli chcesz by twój sprzęt najzwyczajniej w świecie działał, a nie masz czasu ani ochoty na bawienie się w konfigurowanie, grzebanie i dłubanie w jego czeluściach – to jest to właśnie sprzęt dla Ciebie.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz