piątek, 27 marca 2015

PCTK odcinek #02/2015 - Hub Unitek Y-3048

Hub Unitek Y-3048 – wstęp

Lubię mojego iMaca. Świetny ekran 27 cali, jest szybki i ma piękny design (jak ja nie lubię tego słowa: design…). Niestety oprócz mnóstwa zalet posiada także swoje wady - jak każdy sprzęt. Jedną z nich jest to, że projektanci postawili na piękny wygląd, natomiast ucierpiała ergonomia. Ustawienie iMaca na moim biurku, pośród skośnych ścian poddasza uniemożliwia mi swobodne przekręcanie go w różnych kierunkach, co znacznie utrudnia korzystanie z wbudowanych gniazd USB oraz czytnika kart SD. O ile trafienie „po omacku” do gniazda USB czy gniazda słuchawkowego jest wykonalne, o tyle korzystanie z czytnika i prawidłowe umieszczenie tam karty jest (jak dla mnie) operacją czasochłonną i kończy się przeważnie niepowodzeniem. Ponieważ jednak czytnik jest wykorzystywany bardzo często w moim przypadku postanowiłem skorzystać z cudu techniki i zaopatrzyłem się w hub firmy Unitek, model Y-3048.

Hub w całej okazałości

Hub Unitek Y-3048 – krótki opis - fakty i mity ;)


Zalety huba Y-3048, to trzy wejścia USB 3.0, brak dodatkowego zasilacza, czytnik kart pamięci! oraz instalacja Plug and Play. Główna wada, to brak możliwości zakupu koloru białego lub aluminiowego ww. huba :) A tak na serio, to główną wadą jest jakość wykonania obudowy Uniteka. Już po kilkunastu dniach używania zaczęła odklejać się metalowa osłona gniazd USB. Nie jest to wada dyskwalifikująca ten sprzęt, jednakże ucierpiały walory estetyczne…
Hub Y-3048 ma za to sporo zalet. Najważniejszą dla mnie jest wspomniany czytnik kart, który obsługuje całkiem sporo ich wersji - SecureDigital (SD), Elite Pro SD, Extreme III SD, SDHC, SDXC, SD-Pro C, Super SD, Ultra High Speed SD, Ultra II SD, Micro SD, itd.
Ponadto hub Uniteka obsługuje transfer danych do 5Gbps, a prędkość czytnika kart SD - nawet do 90 Mbps. Krótki - 30 cm kabel nie plącze się niepotrzebnie po biurku. Dodatkowo zyskujemy dwa gniazda USB 3.0.

Hub oczywiście Made in China
Hub Unitek Y-3048 - czy warto?

Hub firmy Unitek to świetna metoda na usprawnienie sobie pracy z laptopem, PC-tem czy iMackiem. To urządzenie bez zbędnych kabli, udziwnień, o dość konserwatywnym wyglądzie (i bardzo dobrze) oraz szybkim transferze danych. Także cena za to urządzenie nie jest wygórowana - ok. 60 -75 zł. Jakość wykonania mogłaby być lepsza, ale i tak warto kupić, aby ułatwić sobie codzienną pracę. Pośród dostępnych na rynku hubów nie znalazłem lepszej propozycji, która spełniłaby moje kryteria, czyli: hub bez zasilania, niewielkie gabaryty, krótki kabel, czytnik kart SD i porty USB 3.0. Warto mieć taki hub…

Nieodzowny czytnik kart SD

















Niestety…  Aluminiowa, ozdobna maskownica gniazd USB odstaje


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz